Gerald Troost (zanger, schrijver)

In dit bijzondere boek van Arian de Wit neemt hij de lezer mee in zijn eigen proces. Een indrukwekkend en kwetsbaar verhaal over zijn eigen zoektocht. Arian neemt je niet alleen mee in zijn eigen verhaal, maar ook in het grote verhaal van God. Een God die zich in de Bijbel presenteert als een goede Vader. Een Vader die op zoek is naar verloren zonen en dochters. Een Vader die je in zijn huis wil verwelkomen.

Ik kan je dit boek van harte aanbevelen. Het zal je helpen om tot rust te komen en je bestemming te vinden!

– Gerald Troost

Franklin Maduro (voorganger De Deur Rotterdam)

Als voorganger zie ik vandaag de dag veel mensen worstelen met hun zelfwaarde vanwege het niet kennen van hun biologische vader.

In 1998 heb ik de auteur van dit boek leren kennen. Na de ontdekking door de auteur dat de man waarmee hij opgroeide niet zijn biologische vader is, is het voor mij een ontzettend groot wonder om te zien dat hij niet gebroken is, maar juist kracht heeft geput uit zijn relatie met God die hij heeft leren kennen als een echte vader, om dit boek te schrijven waarin hij zijn ervaringen met u deelt.

Ik kan niet anders dan mijn enorme waardering uitspreken voor de genade Gods welke werkzaam is in zijn hart en hem de kracht gegeven heeft om dit verhaal ten schrift te stellen ter ondersteuning en hulp tot anderen in dezelfde situatie.

– Franklin Maduro

Wat een bijzonder verhaal! Iemand die er op zijn 42ste pas achterkomt dat hij een kind is van een anonieme zaaddonor. Iemand die er na zijn ‘vaders’ dood pas achterkomt dat hij niet zijn biologische vader was. Nooit kan hij meer zijn ‘vader’ de vragen stellen waar hij zo mee zit. Gelukkig heeft hij iemand waar hij altijd bij terecht kan. Een Vader met een hoofdletter V. Het is niet altijd gemakkelijk, maar toch weet hij dat deze Vader er altijd voor hem is. Dan zijn identiteit in Hem veilig is. Een prachtig, waargebeurd verhaal. Vanaf de eerste bladzijde word je in het verhaal getrokken. Echt een aanrader!

– Paulien

Een fijn boek om te lezen. Ik voel respect voor Arian dat hij zichzelf zo op de rit heeft gekregen. Een aanrader voor iedereen of je nu wel of niet gelooft, het verhaal op zich is de moeite waard om te lezen.

– Marian

Prachtig vol liefde geschreven. Veel mensen zullen hierin bemoediging kunnen vinden. Duidelijk door God geïnspireerd.

– Ton

Ik heb dit boek in een uur of 5 gelezen. Je blijft doorlezen omdat het makkelijk leesbaar is en over een onderwerp waar nog niet zoveel over geschreven is. Als je een donorkind bent is het herkenbaar en voor degenen die wel een Vader hebben is het interessant. Ben je zelf een donor geweest kun je lezen hoe het voor een kind is om zo aan je leven te beginnen. Een aanrader!

– Magda

Arian schrijft met een passie die van elke bladzijde af springt. Hij wil werkelijk mensen helpen met zijn eerlijke oprechte verhaal. Het boek leest prettig met een zeer duidelijke boodschap van de worsteling die je kunt hebben als christen maar bovenal de liefde van God.

– Olisa

Er wordt heel duidelijk de (vader)rol van God uitgelegd.
Of je nu wel of niet een vader in je leven hebt gehad, veel dingen zijn herkenbaar en toe te passen in je eigen geloofsleven.

Veel eigen ervaringen en getuigenissen die ontzettend leuk en bemoedigend zijn.

– Lisa Camana

Ik heb het boek heel makkelijk kunnen doorlezen omdat alles in duidelijke leesstijl is geschreven. Ik ervoer de overweldigende liefdesboodschap in het boek waardoor alles wat ik las mij ontzettend raakte. Heel veel dingen waren voor mij ook herkenbaar in het missen van die vaderrol en wat het met je als persoon doet in je ontwikkeling. Gelukkig wil God ons aannemen als Zijn kind als wij dit ook willen en wil Hij die rol vervullen in ons leven waardoor we alsnog kunnen groeien en een hoopvolle toekomst tegemoet kunnen gaan. Dit boek zal veel mensen inspireren dus ik raad het zeker aan!

– Sara

Je beschrijft je jeugd in vele facetten, de hoogte- en vooral ook de dieptepunten, en de relatie tot je ouders. Verderop in jouw boek maak je ten overvloede duidelijk, hoe je vanaf je jeugd met vallen en opstaan uiteindelijk tot de diepe overtuiging bent gekomen dat God jouw vader is. Het blijkt een godsgeschenk te zijn met wonderbaarlijke kracht.
Het vinden van jouw biologische vader is tot op heden, hoe spijtig ook, niet gelukt. Deze man is, om welke reden dan ook, niet vindbaar gebleken, maar hij bestaat/bestond natuurlijk wel en zijn familie ook. Jouw intensieve zoektocht heeft tot nu toe ook geen andere verwanten opgeleverd. Ik weet niet of je op dit moment nog zoekende bent en als dat zo is heb ik een stille hoop dat je op termijn nog mensen zult kunnen vinden met een genetische connectie. Als je die vindt stel ik me voor dat dan een vage onrust plaats maakt voor een vredige zekerheid. Wat een rijkdom zou dat zijn, volledige kennis over je biologische oorsprong en de zekerheid dat je in God als jouw Vader de geborgenheid ervaart die ik niet alleen jou, maar ook jouw naasten van harte gun.

– Joep

Het verhaal van Arian heeft veel indruk gemaakt. Een kind dat aanvoelt dat er iets niet klopt en pas als volwassene van 42 erachter komt dat de vader waarmee hij opgroeide niet zijn biologische vader is. Dan lijken alle puzzelstukken op de plaats te vallen, maar Arian heeft het er moeilijker mee dan hij dacht. Het feit dat hij zelf voorganger is en predikt dat God een Vader is voor iedereen maakt het er niet makkelijker op. Immers, hij predikt iets waarvan hij zelf niet veel weet. De vader die hij in zijn leven had, blijkt achteraf niet zijn biologische vader te zijn geweest. Door alle strijd en pijn heen wordt echter een ding duidelijk: God is waarlijk een Vader in Arians leven. En niet alleen in zijn leven: Hij wil een Vader zijn voor iedereen. Een aanrader voor iedere christen! Een eyeopener om te zien dat God echt een Vader voor ons wil zijn.

– Anja

Voor mij zoveel herkenbare factoren in het verhaal van Arian, waardoor ik dit boek in één adem heb gelezen. Arian neemt je in het boek mee in zijn verhaal en doet dit op een zeer aangename manier. Dit boek beveel ik zeker aan. Voor mij heeft het boek ook nog eens enorme steun geboden. Dankjewel Arian, dat je dit boek geschreven en gepubliceerd hebt.

– Janine